Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Γνωμοδότηση για τη διαδικασία της αξιολόγησης στις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων

Μαρία Μαγδαληνή Τσίπρα
Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ

 Επί του ερωτήματος.
Μου ζητήθηκε να γνωμοδοτήσω επί της επιρροής, που ασκεί η υπ’ αριθμόν 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την διαδικασία της αξιολόγησης στις ενέργειες των συλλόγων διδασκόντων και στην συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες έργου
ΙΙ. Επί της εφαρμοστέας νομοθεσίας.
Όπως και σε προηγούμενη γνωμοδότηση μου σας έχω εκθέσει, το νομοθετικό πλαίσιο, που διέπει την αυτοαξιολόγηση είναι το εξής:
Την έννοια της συναντάμε αρχικά στον ν.1566/1985, σύμφωνα με το άρθρο 11 του οποίου προβλέπεται η συμμετοχή του Διευθυντή του σχολείου στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα το άρθρο 11 «Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα» του ως άνω Νόμου προβλέπει:

Τα 8 είδη της ανθρώπινης νοημοσύνης: Εσείς σε ποιο ανήκετε;

Τι υποστηρίζει η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης;

Ο εμπνευστής της θεωρίας αυτής, Howard Gardner, υποστήριξε ότι δεν υπάρχει γενική νοημοσύνη, αλλά ένα άτομο μπορεί να είναι καλός σε κάτι ("ευφυής") χωρίς απαραίτητα να έχει υψηλό σκορ νοημοσύνης ή να είναι καλός και σε άλλα πράγματα. Αυτή η λεγόμενη "ανεξαρτησία" των προτεινόμενων νοημοσυνών του μοντέλου αυτού εναντιώνεται στην παραδοσιακή θεώρηση της γενικής νοημοσύνης (παράγοντα g), η οποία υποστηρίζει ότι η νοημοσύνη είναι μία και αποτελείται από επιμέρους ικανότητες του νου που συσχετίζονται ισχυρά μεταξύ τους.
Από την εκπαιδευτική συμβουλευτιή ψυχολόγο, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου. 


Ποιες είναι οι νοημοσύνες, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη θεωρία;
  • Γλωσσική Νοημοσύνη
  • Λογικο-μαθηματική Νοημοσύνη
  • Χωροταξική νοημοσύνη
  • Μουσική Νοημοσύνη
  • Σωματοκιναισθητική Νοημοσύνη
  • Διαπροσωπική Νοημοσύνη
  • Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη
Σε κατοπινή επανέκδοση, προστέθηκαν η υπαρξιστικήνοημοσύνη, και η νατουραλιστική.

Το γοητευτικό της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης είναι ότι ξεφεύγει από τις παραδοσιακές γνωστικές και ακαδημαϊκές πτυχές της νόησης και εκτείνεται και σε άλλους τομείς όπου κάποιος μπορεί να εκδηλώσει ικανότητες. Για παράδειγμα, υποστηρίζει ότι κάποιος μπορεί να έχει υψηλή μουσική νοημοσύνη, κιναισθητική νοημοσύνη, κ.τ.λ. Επίσης, ένας από τους λόγους που είχε ιδιαίτερα υψηλή απήχηση, είναι ότι η ταξινόμηση του Gardner μοιάζει πολύ με το περιεχόμενο του σχολικού προγράμματος (γλώσσα, μαθηματικά, μουσική, φυσική αγωγή, φυσική, κτλ). Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν τη θεωρία αυτή γιατί δεν υποτιμούσε κανένα μάθημα του αναλυτικού τους προγράμματος, σε αντίθεση με την παραδοσιακή θεώρηση της γενικής νοημοσύνης, που στοχεύει περισσότερο στην ανάλυση και περιγραφή της ευφυίας στα πιο "ακαδημαϊκά" μαθήματα (που αφορούν περισσότερο τις επιστήμες και όχι τις τέχνες, τις τεχνικές γνώσεις, τις σωματικές δεξιότητες και τις κοινωνικοσυναισθηματικές ικανότητες του ατόμου).

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Τα νεοταξικά βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου (παραδείγματα από την ύλη!)


Χορός εκατομμυρίων γύρω από την αξιολόγηση των σχολείων

ΕΡΕΥΝΑ – του Χρήστου Κάτσικα

Η αθέατη όψη της (αυτο)αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μονάδων με κονδύλια του ΕΣΠΑ μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) – Παλιοί γνώριμοι οι νέοι «αξιολογητές»
Με 58.560 υπογραφές, δηλαδή το 93% των ενεργών εκπαιδευτικών, εκφράστηκε το πρώτο βήμα της καθολικής αντίδρασης των δασκάλων και των νηπιαγωγών της χώρας στην προωθούμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Παράλληλα, σε όλο τον χώρο της σχολικής εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια), εκατοντάδες σύλλογοι διδασκόντων απορρίπτουν τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, αγνοώντας τις απειλές, την παραπληροφόρηση και τις μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του.
Επιμένει το υπουργείο

Και ενώ η μάχη αυτή συνεχίζεται, μια αθέατη πλευρά δίνει ακόμη μια διάσταση στην επιμονή του υπουργείου Παιδείας και των επιτελών του να «περάσουν» με κάθε τρόπο την αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του προγράμματος ΕΣΠΑ, αλλά και στον χώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) μπορεί κανείς να διαπιστώσει τον χορό των εκατομμυρίων ευρώ, που έχει στηθεί γύρω από την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ



ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ

ΜΕ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ


Στις 15 Ιανουαρίου 1950 στην Κύπρο συνέβαινε ένα γεγονός μεγάλης ιστορικής σημασίας. Ύστερα από πολλές και μάταιες προσπάθειες των Κυπρίων να πετύχουν την απόδοση του νησιού τους στην Ελλάδα, η Εθναρχούσα Εκκλησία αποφάσισε να κάμει το Ενωτικό Δημοψήφισμα. Τη μέρα αυτή οι Κύπριοι πήγαν, μέσα σε θύελλα εθνικού ενθουσιασμού,στις εκκλησιές και έβαλαν την υπογραφή τους κάτω από το Αξιούμεν Ένωσιν της Κύπρου με την Ελλάδα. Συνολικά 95,7%ψήφισαν για την Ένωση, παρά τα αυστηρά και εκβιαστικά μέτρα που είχαν πάρει οι Άγγλοι και παρά το ότι πολλοί παρεμποδίστηκαν να ψηφίσουν. Ακόμα και Τουρκοκύπριοι πήγαν κι αυτοί κι υπόγραψαν τον κοινό πόθο!

Ένα ηφαίστειο πατριωτικού αναβρασμού είναι ολόκληρη η Κύπρος. Ένας φίλος του Γρηγόρη του γράφει τα νέα και του περιγράφει με τα πιο ζωηρά χρώματα όσα διαδραματίστηκαν στο Δημοψήφισμα. Εκείνος διαβάζει και ξαναδιαβάζει το γράμμα και τα μάτια του γεμίζουν δάκρυα από συγκίνηση. Μέσα του κάτι του λέει μυστικά, ότι αυτό το ηφαίστειο δεν πρόκειται να κοιμάται για πολύ, αλλά θα ξεσπάσει κάποτε και θα συντρίψει τα σίδερα της σκλαβιάς. Στους νεαρούς συναδέλφους του, δόκιμους αξιωματικούς, διαβάζει το γράμμα και ύστερα σε μια κατάσταση εθνικής έξαρσης τους μιλά για τη μακρινή μικρή του πατρίδα και, θαυμαστής καθώς ήταν του Παλαμά, τους λέει ότι η Κύπρος του δεν χάνεται στα τάρταρα, μονάχα ξαποσταίνει!!

Ε.Ο.Κ.Α. Έναρξη του Αγώνα την 1η Απριλίου 1955


Ε. Ο. Κ. Α

Έναρξη του Αγώνα την 1η Απριλίου 1955

Στις 15 Ιανουαρίου 1950, η Εθναρχούσα Εκκλησία Κύπρου πραγματοποίησε Δημοψήφισμα, στο οποίο ο Ελληνικός Κυπριακός λαός ψήφισε την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα, σε ποσοστό 95,7%.Οι Άγγλοι, όμως, τήρησαν και πάλι αρνητική στάση. Στις 28 Ιουλίου 1954, ο Υφυπουργός Αποικιών, Χένρυ Χόπκινσον, ανέφερε στη Βουλή των Κοινοτήτων ότι η Κύπρος είναι περιοχή με στρατηγική αξία, και γι' αυτό ουδέποτε θα τύχει αυτοδιάθεσης. Η Ελλάδα, με αίτησή της στον Ο.Η.Ε., το 1954, ζήτησε, από τον Οργανισμό, την «Εφαρμογήν, της αρχής των ίσων δικαιωμάτων και της αυτοδιάθεσης των λαών, στην περίπτωσιν του λαού της Κύπρου». Στις 17 Δεκεμβρίου 1954, η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. απέρριψε την αίτηση της Ελλάδας. Έτσι, την 1η Απριλίου 1955 ξεκίνησε τη δράση της η Ε.Ο.Κ.Α. Όπως προανέφερα, πολιτικός αρχηγός της υπήρξε ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος, και Στρατιωτικός ο Γεώργιος Γρίβας, με το ψευδώνυμο Διγενής. Σκοπός της Ε.Ο.Κ.Α. ήταν η απελευθέρωση της Κύπρου και η Ένωσή της με την Ελλάδα. Ο Αγώνας αγκαλιάστηκε απ' όλο το λαό της Κύπρου, κι ανέδειξε αγωνιστές, οι οποίοι με αυταπάρνηση προσέφεραν τη ζωή τους στην πατρίδα, είτε πέφτοντας νεκροί στα πεδία των μαχών, είτε ξεψυχώντας από τα βασανιστήρια, ή δι' απαγχονισμού.

Το Ενωτικό Δημοψήφισμα της Κύπρου 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1950

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΖΑΦΑ
Μέλος Εταιρείας Μελέτης Ελληνικών Θεμάτων 


Στις 15 - 22 Ιανουαρίου του 1950 ο Κυπριακός Ελληνισμός, κάτω από τους θόλους των εκκλησιών και μέσα σε ατμόσφαιρα ιερής μυσταγωγίας, κατέθεσε την ψυχή του στις δέλτους του Δημοψηφίσματος, αξιώνοντας Ένωση και μόνον Ένωση με τη Μητέρα Ελλάδα.
Μία αξίωση που την υπέγραψε στη συνέχεια και με το αίμα του κατά την επική τετραετία 1955 - 59, απαντώντας στο κυνικό «ουδέποτε» του υφυπουργού Αποικιών Χόπκινσον, μ' ένα αντρίκειο ελληνικό «Τώρα».
Ήταν η εποχή που ο Κυπριακός Ελληνισμός γνώριζε τι έχασε, τι έχει, τι του πρέπει και το κυριότερο γνώριζε πώς να το αποκτήσει, αντλώντας δύναμη και θερμουργό πνοή από τη βαθιά εθνική και θρησκευτική του συνείδηση.
Ήταν η εποχή των οραματισμών και του πυρώματος της καρδιάς, των ιδανικών και του αταλάντευτου προσανατολισμού προς την Ελλάδα.


Εθναρχική εγκύκλιος
Στις 8 Δεκεμβρίου του 1949 ο Εθνάρχης Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ο Β΄ αναγγέλλει επισήμως με εγκύκλιο προς το λαό τη διενέργεια Δημοψηφίσματος, προκειμένου να διατρανωθεί η αμετάκλητη θέληση του Κυπριακού Ελληνισμού για ενσωμάτωσή του στον εθνικό κορμό. Στην εγκύκλιο, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζονται τα ακόλουθα:
«Κυπριακέ λαέ. Του Θεού δώρον είναι η ελευθερία. Της Θείας ταύτης ευλογίας η μικρά πατρίς μας στερείται από αιώνων πολλών. Ξένος κυρίαρχος της Νήσου μας κατά την τελευταίαν εβδομηκονταετίαν παραμένει η Μεγάλη Βρεττανία. Διά την ανάκτησιν της ελευθερίας της η Κύπρος ουδέποτε έπαυσε να αγωνίζεται.
Διαμαρτυρίαι, υπομνήματα, συλλαλητήρια, πρεσβείαι, ουδόλως έτυχον της προσοχής του κυριάρχου, όστις μετεχειρίσθη παν μέσον προς κατάπνιξιν και υπονόμευσιν του εθνικού φρονήματος του Κυπριακού λαού.

ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΡΗΦΑΝΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΕΟΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ



Στις 15 Ιανουαρίου 1950, η Εθναρχούσα Εκκλησία Κύπρου πραγματοποίησε Δημοψήφισμα, στο οποίο ο Ελληνικός Κυπριακός λαός ψήφισε την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα, σε ποσοστό 95,7%.Οι Άγγλοι, όμως, τήρησαν και πάλι αρνητική στάση. Στις 28 Ιουλίου 1954, ο Υφυπουργός Αποικιών, Χένρυ Χόπκινσον, ανέφερε στη Βουλή των Κοινοτήτων ότι η Κύπρος είναι περιοχή με στρατηγική αξία, και γι' αυτό ουδέποτε θα τύχει αυτοδιάθεσης. Η Ελλάδα, με αίτησή της στον Ο.Η.Ε., το 1954, ζήτησε, από τον Οργανισμό, την «Εφαρμογήν, της αρχής των ίσων δικαιωμάτων και της αυτοδιάθεσης των λαών, στην περίπτωσιν του λαού της Κύπρου». Στις 17 Δεκεμβρίου 1954, η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. απέρριψε την αίτηση της Ελλάδας. Έτσι, την 1η Απριλίου 1955 ξεκίνησε τη δράση της η Ε.Ο.Κ.Α. Όπως προανέφερα, πολιτικός αρχηγός της υπήρξε ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος, και Στρατιωτικός ο Γεώργιος Γρίβας, με το ψευδώνυμο Διγενής. Σκοπός της Ε.Ο.Κ.Α. ήταν η απελευθέρωση της Κύπρου και η Ένωσή της με την Ελλάδα. Ο Αγώνας αγκαλιάστηκε απ' όλο το λαό της Κύπρου, κι ανέδειξε αγωνιστές, οι οποίοι με αυταπάρνηση προσέφεραν τη ζωή τους στην πατρίδα, είτε πέφτοντας νεκροί στα πεδία των μαχών, είτε ξεψυχώντας από τα βασανιστήρια, ή δι' απαγχονισμού.



Η τελευταία επιστολή του Ευαγόρα Παλληκαρίδη - Ένας λόγος για την Ελευθερία

Όλα ξεκίνησαν στις 18 Δεκεμβρίου 1956, όταν ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης (1938-1957) μαζί με άλλους δύο συναγωνιστές του μεταφέρουν όπλα και τρόφιμα από τη Λυσό... 

Ξαφνικά βρίσκονται αντιμέτωποι με αγγλική περίπολο. Οι δύο συναγωνιστές του Ευαγόρα καταφέρουν να διαφύγουν, αλλά ο ίδιος συλλαμβάνεται. Στην κατοχή του βρίσκεται ένα οπλοπολυβόλο Μπρεν γρασαρισμένο. Είναι συνεπώς ανέτοιμο για να χρησιμοποιηθεί. Επίσης κουβαλάει 3 γεμάτες γεμιστήρες.

Ποίηση του Ευαγόρα Παλληκαρίδη


ΕΓΕΡΤΗΡΙΟΝ ΣΑΛΠΙΣΜΑ

Θα πάρω μιαν ανηφοριά
θα πάρω μονοπάτια να βρω
τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
~
Θ΄ αφήσω αδέλφια συγγενείς,
τη μάνα, τον πατέρα
μεσ΄ τα λαγκάδια πέρα
και στις βουνοπλαγιές.
~
Ψάχνοντας για τη Λευτεριά
θα ΄χω παρέα μόνη
κατάλευκο το χιόνι,
βουνά και ρεματιές.
~
Τώρα κι αν είναι χειμωνιά,
θα ΄ρθει το καλοκαίρι
Τη Λευτεριά να φέρει
σε πόλεις και χωριά.
~
Θα πάρω μιαν ανηφοριά
θα πάρω μονοπάτια
να βρω τα σκαλοπάτια
που παν στη Λευτεριά.
~
Τα σκαλοπάτια θ΄ ανεβώ,
θα μπω σ΄ ένα παλάτι,
το ξέρω θαν απάτη,
δεν θαν αληθινό.
~
Μεσ΄ το παλάτι θα γυρνώ
ώσπου να βρω τον θρόνο,
βασίλισσα μια μόνο
να κάθεται σ΄ αυτό.
~
Κόρη πανώρια θα της πω,
άνοιξε τα φτερά σου
και πάρε με κοντά σου,
μονάχα αυτό ζητώ.
~*~*~*~*


ΗΡΩΩΝ ΓΗ

Όλη η φύση κοιμάται
Τη ναρκώνει το κρύο
Και 'γω φεύγω λαλώντας
Το στερνό μου αντίο
Και τη μάνα φιλώντας

Τη κοιτάζω να κλαίει
Μάνα μην κλαις της λέω
Μάνα μην κλαις και κλαίω
Κι όλο πάω και τρέχω

και το δάκρυ της σβήνει
για μια μόνο στιγμούλα
και μιαν άλλη μανούλα
την Ελλάδα μας έχω
που όλο κλαίει κι εκείνη

Στου βουνού τη ραχούλα
στ΄ ανθοστόλιστα πλάγια
τη γλυκειά μου μανούλα
ψάχνω να βρω την άγια

και ανεβαίνω ραχούλες
χιονισμένες κορφές
ώσπου να βρω ΗΡΩΩΝ ΓΗ
κι ηρώων μορφές.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Κι εσείς τραγούδια ηρωϊκά, που όλη μέρα γράφω, θα ξεχαστείτε στα στερνά στην φυλακής τον τάφο. Λυπούμαι που θα χωριστώ την τόση σας παρέα, μ' αφού η μοίτα η σκληρή με πάει αλλού μοιραία. Μα γρήγορα θα βγω ξανά για να σας ανταμώσω και άλλους στίχους συντροφικά και πάλι θα σας δώσω. Κι εσείς λουλούδια κόκκινα, που απ' τους κήπους κλέβω σας αποχαιρετώ γιατί, στη φυλακή μισεύω. Γαρύφαλλα ευωδιαστά γεμίσατε τη γλάστρα, και στέλλετέ μου ευωδιά τη νύχτα με τα άστρα.

~*~*~*~*~

Στίχοι του κύπριου ήρωα-ποιητή Ευαγόρα Παλληκαρίδη (28 Φεβ. 1938 - 14 Μαρ. 1957):

Ρώτησα τα μάτια που δακρύζουν
κάποια αλήθεια να μου πουν
κλαίνε πικρά να σ' αντικρύσουν
γιατί μπορεί να σ' αγαπούν.

Την Ελλάδα αγαπώ αλλά κι' εσένα
με έναν έρωτα μεγάλο αληθινό,
τα γαλάζια σου τα μάτια τα θλιμμένα
τον καθάριο της θυμίζουν ουρανό.

Ρώτησε εκείνη υπνωτισμένος
μη σε δουν γιατί σιωπούν
το συνιστούν κι' αυτά θλιμμένα
για να σου πουν πως σ' αγαπουν.

Την Ελλάδα αγαπώ αλλά κι' εσένα
με έναν έρωτα μεγάλο αληθινό,
τα γαλάζια σου τα μάτια τα θλιμμένα
τον καθάριο της θυμίζουν ουρανό

.~*~*~*~*~*

ΚΑΙ ΜΕ ΦΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΘΑΝΑΤΟΝ ΑΚΑΤΑΠΑΥΣΤΩΣ 1994


Πρόκειται για μια σειρά παραστάσεων που έγιναν το 1994 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία του Κώστα Γαβρά. Οι παραστάσεις αυτές, με τη συμμετοχή πολλών κορυφαίων μουσικών και καλλιτεχνών όπως η Σαββίνα Γιαννάτου, η Λυδία Κονιόρδου, η παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου, το χορευτικό ποντιακό συγκρότημα "Αργοναύτες Κομνηνοί" κ.α ήταν μια συνοπτική περιγραφή της ιστορίας της ελληνικής μουσικής. Για πρώτη φορά σε μία και μόνο παράσταση, ο Νταλάρας τραγούδησε τόσα πολλά παραδοσιακά τραγούδια. Εδώ θα βρείτε το πλήρες πρόγραμμα της παράστασης, ένα τραγούδι από την παράσταση (Έχεις το χρώμα της αυγής, μπάλος από τις Κυκλάδες) καθώς και μια φωτογραφία.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Ο υφ. Παιδείας για τα βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου

Τρόμαξα από τις περιγραφές και τις διατυπώσεις σας ότι σχολικά βιβλία, βάλλουν κατά της πατρίδας, αποσκοπούν να απογυμνώσουν τους μαθητές από αρετή και ήθος, εθίζουν στον παρασιτικό καταναλωτισμό, έχουν σκοπό να αμαυρώσουν την εθνική μας ταυτότητα, είπε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου απαντώντας στον Βουλευτή Γιάννη Δημαρά, ΄ο οποίος νωρίτερα ανέφερε τις εξής περιπτώσεις:

  • Α.Μου είναι αδιανόητο πως το ποίημα που έγραψε το 1957 ο Δωδεκανήσιος Φώτης Βαρέλης για εκείνον τον Κύπριο μαθητή της Ε΄ Τάξης του Γυμνασίου. Και αν δεν θυμάστε ή αν δεν μπορείτε να καταλάβετε, να δείτε, είναι ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης, το παλικάρι της Κύπρου που συμμετείχε στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα και τον απαγχόνισαν οι Εγγλέζοι για τη συμμετοχή στην ΕΟΚΑ. Και τι γίνεται με αυτό; Δεν το λέω τυχαία. Υπήρχε στο βιβλίο γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού η αναφορά στον Ευαγόρα Παλληκαρίδη –και όχι μόνο σε αυτόν, αλλά και στα άλλα παλικάρια της Κύπρου που πολέμησαν για την ανεξαρτησία της Κύπρου- και η παράγραφος λογοκρίθηκε και αντ’ αυτής, ακούστε τι συνέβη: Προτιμήθηκαν συνταγές μαγειρικής. Προφανώς οι συγγραφείς μεριμνούν για το μέλλον των παιδιών μας και τους προορίζουν για μάγειρες και σερβιτόρους. Και τι είδαμε σήμερα στις μέρες μας; Στα τηλεοπτικά κανάλια, δημόσια ή ιδιωτικά, να έχει γεμίσει ο τηλεοπτικός χρόνος με συνταγές μαγειρικής και αναφορά στην ιστορία των ανθρώπων και των παλικαριών που θυσιάστηκαν δεν υπάρχει.

Η ΚΑΜΠΑΝΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ (με υπότιτλους)

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 2007
«Ένα ταξίδι του νου και της ψυχής στον αλησμόνητο Πόντο»

Η Καμπάνα του Πόντου μελοποιήθηκε! 
Κατατίθεται ως πνευματική κληρονομιά σε όλους τους Έλληνες.

Σκηνοθεσία επιμέλεια:
Κώστας Διαμαντίδης
Μουσική επιμέλεια:
Θεόφιλος Πουταχίδης 
Ενορχήστρωση:
Σάκης Σωτηριάδης

Απαγγελία-αφήγηση:
-Σεβασμ. Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Παύλος
-Λογοτέχνης-Συγγραφέας Κώστας Διαμαντίδης

ΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΓΟΝΑΥΤΩΝ (ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)

19 ΜΑΪΟΥ - ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ

Η Τραπεζούντα, «η καλλίστη των πόλεων» όπως την ονόμασε τον 11ο αιώνα ο πατριάρχης Ιωάννης Η΄ Ξιφιλίνος, αποτέλεσε την πρωτεύουσα των Ελλήνων στην Ανατολή για πάνω από δυο χιλιετίες. Υπήρξε σταυροδρόμι πολιτισμών και εμπορικών σχέσεων, στο κέντρο στρατιωτικών και πολιτικών ενδιαφερόντων. Στη μεγάλη ακμή της υπήρξε η πρωτεύουσα μιας Αυτοκρατορίας, της Αυτοκρατορίας των Μεγάλων Κομνηνών.

Αυτό το ιστορικό ντοκιμαντέρ καταγράφει την άνοδο και την πτώση του πολιτισμού των Ελλήνων του Πόντου, που κατέληξε στο μεγάλο διωγμό και την γενοκτονία των ελλήνων ποντίων από τους Νεότουρκους, στην αυγή του 20ου αιώνα.

ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ



To Project Gutenberg προσφέρει εντελώς δωρεάν 42.000 ebooks, τα οποία μπορείτε να διαβάσετε online αλλά και να τα κατεβάσετε στον υπολογιστή σας.

Δεν χρειάζεται καμία συνδρομή για να τα αποκτήσετε, όμως, αν βρείτε το project ενδιαφέρον και χρήσιμο, μπορείτε να προσφέρετε ένα μικρό ποσό μέσω του donate που υπάρχει στα αριστερά της σελίδας, για να στηρίξετε την προσπάθεια αγοράς και ψηφιοποίησης περισσότερων βιβλίων.

Μπείτε και δείτε ολόκληρη τη συλλογή εδώ.

Καλό διάβασμα!

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

ΕΟΚΑ- ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ!!!

ΒΙΝΤΕΟ: Γ. Αυξεντίου: "Μάθατε πως πολεμούν οι Έλληνες... θα μάθετε και πως πεθαίνουν"

«Στην εσχάτην ανάγκην θα αγωνιστώ και θα πεθάνω σαν Έλληνας, αλλά ζωντανόν δεν θα με πιάσουν».

Γρηγόρης Αυξεντίου.

Σαν σήμερα ο ήρωας Γρηγόρης Αυξεντίου πολεμώντας μόνος, περικυκλωμένος από 60 Άγγλους ,έπεφτε νεκρός. Ήταν το τέλος ενός ανθρώπου που απέδειξε ότι ο ηρωϊσμός δεν είναι θεωρία ,λόγια και κραυγές, αλλά αποφάσεις και πράξεις.
Ήρθε στην Ελλάδα για να γίνει στρατιωτικός. Το 1949 απέτυχε στις εξετάσεις της Σχολής Ευελπίδων και γράφτηκε στη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού και έλαβε κατάρτιση ανθυπολοχαγού.

Εκεί αφού αποφοίτησε, έκανε τη στρατιωτική του θητεία στον 1° λόχο του 613ου τάγματος πεζικού, στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα .
  Τελείωσε τη θητεία του στις 15/11/1952 και επέστρεψε στην Κύπρο, όπου άρχισε να εργάζεται στα κτήματα του πατέρα του σαν οδηγός, μεταφέροντας εργάτες από τη Λύση στην Αμμόχωστο. Εκείνη την περίοδο αρραβωνιάζεται.

Η ποιήση και η ιστορία του Ευαγόρα Παλληκαρίδη


Δεν υπάρχει κυπριος/κυπρια που να μην γνωρίζει την ιστορία του Ευαγόρα Παλληκαρίδη ... ανεξαρτήτως πολιτικής κατεύθυνσης.

Απαγχονίστηκε στις 14 Μαρτίου 1957, σε ηλικία μόλις 18 ετών. Ήταν ο νεαρότερος αλλά και ο τελευταίος αγωνιστής που απαγχονίστηκε από τους Άγγλους αλλα δεν ειναι μόνο αυτο που κάνει την περίπτωση του Ευαγόρα ειδική.

Ο Παλληκαρίδης κατάφερε να μάς δείξει - εστω και λίγο - τον πόνο που ένοιωθε για την πατρίδα του μέσα απο την ποιήση του, τους λίγους στίχους που έγραφε πολεμώντας για την ελευθερία της Κύπρου και για την Ελλαδα. Ποιος 18χρονος θα δήλωνε σήμερα οτι

 "Ειναι καλό πράγμα να πεθαινει κανείς για την Ελλάδα";

Ο Ευαγόρας

Γεννήθηκε στην Τσάδα της Πάφου, στις 28 Φεβρουαρίου 1938. Την 1η Απριλίου 1953, ο Ευαγόρας πρωταγωνιστεί σε διάφορες διαδηλώσεις κατά των Άγγλων.

Ευαγόρας Παλληκαρίδης: Ο 18χρονος ήρωας της Κύπρου


Γράφει ο
Δρ.Ιωάννης Παρίσης
parisis.wordpress.com

Σήμερα θυμόμαστε ξανά με εθνικό ρίγος και συγκίνηση και τιμούμε έναν ήρωα και ποιητή, τον 18χρονο Έλληνα Κύπριο μαθητή, Ευαγόρα Παλληκαρίδη, που τα μεσάνυχτα της 13ης Μαρτίου 1957, ανέβηκε στο ικρίωμα τραγουδώντας την Ελλάδα και την Ένωση. Κι έμεινε Αθάνατος!

Άφησε πίσω του ένα μοναδικό ποιητικό έργο, που μελοποιήθηκε, τραγουδήθηκε και συνεχίζει να τραγουδιέται από όσους Έλληνες επιμένουν να πιστεύουν ότι οι ήρωες της ΕΟΚΑ είναι οι αλατόμητοι νοηματοδότες και φωτοδότες της πορείας μας.

Όσοι ακόμα αισθάνεστε και πιστεύετε ότι το να είσαι Έλληνας είναι ωραίος αγώνας, επιβαλλόμενη αντίσταση, μεγάλη τιμή και περηφάνια, σήμερα ξαναδιαβάστε τα ποιήματα του Βαγορή. Αλλά διαβάστε και ένα ποίημα, που έγραψε το 1957 ο Ρόδιος ποιητής και φιλόλογος, Φώτης Βαρέλης, για την υπέρτατη θυσία του. Θα συγκλονιστείτε!

Σε τούτους τους δύσκολους καιρούς χρειαζόμαστε να θυμόμαστε ξανά και ξανά και να τιμούμε τον ανεπανάληπτο απελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ ενάντια στον Εγγλέζο αποικιοκράτη και πώς αξιοπρεπείς λαοί, που σέβονται τον εαυτό τους, ξέρουν να γράφουν και να τιμούν την ιστορία τους.

ΤΟΥ ΒΑΓΟΡΗ*

Εψές πουρνό μεσάνυχτα στης φυλακής τη μάντρα
μες στης κρεμάλας τη θελιά σπαρτάραγε ο Βαγόρας.
Σπαρτάρησε, ξεψύχησε, δεν τ’ άκουσε κανένας.

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

11 ερωτήσεις και απαντήσεις για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σχετικά με την αξιολόγηση και τις ομάδες εργασίας.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ Π.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

Διαμορφώσαμε το ενημερωτικό αυτό σημείωμα με βάση τις απορίες και τα ερωτήματα που προκύπτουν στα σχολεία αυτές τις ημέρες καθώς πυκνώνουν οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και οι αποφάσεις μη συγκρότησης ομάδων εργασίας. Θεωρούμε ότι θα βοηθήσουν στη συζήτηση και την προετοιμασία μας και γι’ αυτό παρακαλούμε να λάβουν γνώση όλοι οι συνάδελφοι.

Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε ομάδες ;

Όπως ενημερώσαμε από την πρώτη στιγμή, η συμμετοχή στις ομάδες εργασίας δεν είναι υποχρεωτική. Η τελευταία εγκύκλιος του υπουργείου (6-3-2014) άλλωστε όσο κι αν προσπαθεί να θολώσει τα νερά, δεν προχωρεί σε «εντέλλεσθε» επιβεβαιώνοντας και την πολιτική του αδυναμία μπροστά στην καθολική αντίσταση των εκπαιδευτικών. Παραπέμπουμε και στις γνωμοδοτήσεις των νομικών συμβούλων αλλά και στη σχετική ανακοίνωση της ΔΟΕ που αναφέρει ότι : «Το Υπουργείο συνεπώς, με τη χθεσινή του εγκύκλιο επιβεβαιώνει τη θέση, που αποφασιστικά τηρήθηκε από τους εκπαιδευτικούς όλο το προηγούμενο διάστημα, οι οποίοι με τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, δε συγκρότησαν τις ομάδες εργασίας.

Επίσης, τη μη υποχρεωτικότητα της συμμετοχής των εκπαιδευτικών αποδέχεται η πολιτική ηγεσία και με τη διατύπωση: «…Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας…» . Είναι σαφές, ότι αν το Υπουργείο μπορούσε να υποστηρίξει κάτι άλλο θα το έλεγε καθαρά, αναφερόμενο σε όλους τους εκπαιδευτικούς» (ανακοίνωση 7-3-2014)

Είναι σίγουρο ότι έχουμε δικαίωμα να μην μπούμε σε ομάδες εργασίας ; Σε ποιο νόμο, ΠΔ ή εγκύκλιο το γράφει αυτό ;

ΝΑΙ είναι σίγουρο ! Αφού, δε δίνεται σε κανέναν η αρμοδιότητα να μας υποχρεώσει ή να προχωρήσει σε υποχρεωτική ανάθεση. Μάλιστα βάσει του Νόμου Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ.Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) δεν προβλέπεται χωρισμός των μελών του συλλόγου διδασκόντων σε ομάδες με αξιολογικό έργο παρά μόνο με παιδαγωγικό, αφού ο σύλλογος διδασκόντων «Μπορεί (σημ. δυνητικά, δηλαδή δεν υποχρεούται) να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων». Αυτό σημαίνει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί προχωρήσει σε χωρισμό των μελών του αλλά μπορεί και να μην το πράξει.

Διευκρινίσεις για τον έλεγχο των πτυχίων και πιστοποιητικών (20/3)

Δείτε εδώ την εγκύκλιο

Το επιμορφωτικό υλικό για την αξιολόγηση των Στελεχών και των εκπαιδευτικών


Δείτε εδώ το επιμορφωτικό υλικό που διανέμεται στα σεμινάρια των Στελεχών Εκπαίδευσης 

ΟΙ ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΙ ΟΟΣΑ-ΤΡΟΪΚΑΣ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΓΙΑ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ" ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014».


Σε συνέχεια της υπ. αριθμ. 32773/Γ1/6-3-2014 και της υπ. αριθμ. 190089/Γ1/10.12.2013 Εγκυκλίου του Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων και σύμφωνα με το Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167/30-09-1985, τ. Α΄, Άρθρο 11, παρ. ΣΤ) και τα Άρθρα 29,37,39 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β΄) Υπ. Απόφασης, την Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. Β΄, 30972/Γ1//15-3-2013 & την Εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013, επισημαίνουμε ότι:

Σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής αρμοδιοτήτων (π.χ. τους δείκτες που θα επεξεργαστεί κάθε ομάδα), τότε ο Διευθυντής του σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, υποχρεούται να ορίσει τον αριθμό, τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας.

Οι σχολικές μονάδες καλούνται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκρότησης των ομάδων μέχρι 4-4-2014. Στη συνέχεια και μέχρι 31-5-2014, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να συνεδριάσει και αφού λάβει υπόψη του τις εισηγήσεις των ομάδων εργασίας, μέσα από ανοικτό διάλογο, να προβεί στην γενική εκτίμηση της σχολικής μονάδας με την αποτύπωση των 15 δεικτών καθώς επίσης να αποφασίσει για τα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν το επόμενο έτος.

Η τελική έκθεση αυτο αξιολόγησης θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους.

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, καλούνται μέχρι 11-4-2014 να αποστείλουν στον Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση των ομάδων εργασίας.



Παρατήρηση του alfavita.gr

Το άρθρο 39, παρ. 15 του ΦΕΚ 1340/2002, που επικαλείται η απόφαση αναφέρει:

«Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής.»




Ανάγνωση από: http://www.alfavita.gr