Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΡΕΠΟΥΣΗ

ΠΗΓΗ:https://pontosandaristera.wordpress.com

-Tα κείμενά μας για τη Μικρασιατική Καταστροφή

91 χρόνια  πριν, το δράμα της Ανατολής βρέθηκε στην κορύφωσή του. Οι ξενόδουλες κυβερνήσεις της Ελλάδας (κυρίως δεξιές μοναρχικές, αλλά κι οι βενιζελικές) υποταγμένες στους ξένους αφέντες επέτρεψαν να κυριαρχήσει στην Ανατολή μια από τις πιο αιματοβαμμένες εκδοχές του ρατσιστικού-μιλιταριστικού εθνικισμού: ο κεμαλισμός.  Καμιά σφαίρα δεν θα φτάσει από την Ελλάδα στους αντάρτες του Πόντου, γιατί το απαγόρευσαν οι Βρετανοί ιμπεριαλιστές. Θα απαγορευτεί στους Μικρασιάτες να δημιουργήσουν δικό τους στρατό για να προστατεύσουν την πατρίδα τους και να  αντισταθούν στους κεμαλιστές. Οι ξενόδουλοι-εξαρτημένοι  κυβερνήτες της Ελλάδας θα απαγορεύσουν τον ίδιο το λαό να σώσει τον εαυτό του ένοπλα. Τον παρέδωσαν με πλήρη συνείδηση για το τι θα ακολουθούσε  σε μια ακραία δολοφονική εθνικιστική μηχανή, αυτή του Μουσταφά Κεμάλ. Τη Σμύρνη την εγκατέλειψαν χωρίς να ρίξουν μια τουφεκιά, έστω για την τιμή των όπλων.
Γιουσουφακια βέβαια του κεμαλικού εθνικισμού και της παλαιοελλαδίτικης ξενοδουλείας υπήρξε και η ανόητη, επίσης ξενόδουλη, ψευτοαριστερά των Πουλιόπουλου-Μπεναρόγια, που ακολούθησε τότε μια δωσιλογική πολιτική. Αντί να προσπαθήσει να συμφιλιώσει τους λαούς της Μικράς Ασίας και να  οργανώσει ένοπλα τις χριστιανικές και μουσουλμανικές μάζες, ενάντια σε κάθε εθνικισμό, δημιουργώντας σοβιέτ στα μικρασιατικά χωριά και τις πόλεις έπαιξε το ρόλο της πέμπτης φάλαγγας-χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία βέβαια βέβαια- και του υποστηριχτή της κεμαλικής νίκης και κατά συνέπεια της βίας ενάντια στις άτυχες μειονότητες. Αυτή η στάση δεν έχει καμιά σχέση με την Αριστερά.  Είναι ένας απλός και γνήσιος αντιλαϊκός δωσιλογισμός.

 Όμως η βασική ευθύνη βαραίνει τη Δεξια της Ελλάδας, τον Ιωάννη Μεταξά προσωπικά, το θεσμό της μοναρχίας, αλλά και τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που εγκατέλειψε το εγχείρημα της απελευθέρωσης των απειλούμενων ελληνικών, αρμενικών, ασσυροχαλδαϊκών και κιρκασιανών πληθυσμών στα χέρια των δεξιών ντεφετιστών,  των εθνικών απατεώνων-δολοφόνων του Λαϊκού Κόμματος.
 Ελπίζοντας ότι θα είμαστε χρήσιμοι σε κάποιους συντρόφους μας, θυμίζουμε στην ανάρτησή μας αυτή μερικά απ’ τα άρθρα που έχουμε ανεβάσει για το θλιβερό αυτό ζήτημα, που ακόμα διχάζει την ελλαδική κοινωνία, προκαλώντας μεγάλη αμηχανία στους προσφυγικούς  πληθυσμούς (Πόντιους, Μικρασιάτες, Ανατολικοθρακιώτες) που ακόμα βιώνουν το ρατσισμό και την απόρριψη -αυτή τη φορά σε επίπεδο ιστορικής ερμηνείας και καθεστωτικής ιδεολογίας.

-Σφαγή της Σμύρνης: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

-Κεμάλ Ατατούρκ, ο δολοφόνος!

-Μικρασιατική Καταστροφή: ένα έγκλημα της Δεξιάς

-Σμύρνη 1922: Συνωστισμός στην παραλία!

…για τη γενοκτονία των Ελλήνων της Oθωμανικής Αυτοκρατορίας

-88 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή

-1 Νοεμβρίου 1920: οι μοιραίες εκλογές που έκριναν την ιστορία

-Το ύστατο “ΟΧΙ” ενός μικρού ανθρώπου…

-Ποιοί ιστορικοί θα γράψουν την Ιστορία μας;

Ένα εξαιρετικό άρθρο αλιεύσαμε μόλις πρόσφατα, στο διαδικτυακό πέλαγος και σας το προσφέρουμε….
—————————————————————————————————————————————————-
Ποιοί ιστορικοί θα γράψουν την Ιστορία μας;


του Κυριάκου Παπαδόπουλου,
μαθηματικού (PhD, M.Sc., M.Sc., B.Sc.).
Ἀντὶ Προλόγου
Στὶς 19/11/2012, στὸ μπλὸγκ «Ἰνφογνώμων΄΄, διάβασα ἀναδημοσίευση ἄρθρου τοῦ κ. Κωνσταντίνου Χολέβα (τὸν ὁποῖο ἐκτιμῶ καὶ σέβομαι) στὴν Κυριακάτικη «Δημοκρατία», μὲ τίτλο «ΠΟΙΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ΄΄. Στὸ ἄρθρο αὐτὸ ἐπαινεῖται ὁ νῦν Ὑπουργὸς Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων, Πολιτισμοῦ καὶ Ἀθλητισμοῦ, διότι μὲ »ἐπιμονὴ φρόντισε νὰ τυπωθεῖ καὶ νὰ διανεμηθεῖ  φέτος στὴν ΣΤ΄ Δημοτικοῦ τὸ νέο βιβλίο Ἱστορίας, τὸ ὁποῖο ἔχει πολὺ λιγότερες ἀδυναμίες, βασίζεται στὶς ἱστορικὲς πηγὲς καὶ σέβεται τὴν ἐθνικὴ μας ἀξιοπρέπεια» (sic). Μὲ τὸ παρὸν ἄρθρο δὲν θὰ ὑπερασπιστῶ οὔτε στὸ ἐλάχιστο τὴν κ. Ρεπούση, τὴν ὁποία κατηγορεῖ ὁ κ. Χολέβας γιὰ «συνωστισμένη λογική΄΄. Κρατώντας ἴσες ἀποστάσεις ἀπὸ ἕναν ἀρθρογράφο ποὺ σπούδασε πολιτικὲς ἐπιστῆμες, καὶ μιὰ πανεπιστημιακὸ ποὺ πολιτεύεται καὶ ἐντρύφησε στὴν Ἱστορία καὶ, κυρίως, στὴν παιδαγωγικὴ τῆς Ἱστορίας, θαρρῶ πὼς ἕνας νέος ἐρευνητὴς στὰ θεωρητικὰ μαθηματικὰ ἔχει ἐξ ἴσου τὸ δικαίωμα νὰ ἐκφέρει τὴν ἄποψή του ἐπὶ τοῦ θέματος, ὅπως ἔχει ἐξάλλου καὶ κάθε συμπολίτης.
.
Μιὰ ἄποψη ποὺ οὔτε θέλει νὰ καλύψει τὰ ἀτοπήματα τῆς κ. Ρεπούση, σὲ σχέση μὲ τὴν περιγραφὴ τῆς Μικρασιατικῆς Καταστροφῆς τόσο στὸ βιβλίο τῆς ΣΤ΄ δημοτικοῦ ὅσο καὶ στὸν δημόσιο λόγο της, οὔτε βέβαια θὰ ὑπερασπιστεῖ τὶς σὲ μεγάλο βαθμὸ ὑπεραπλουστεύσεις τοῦ κ. Χολέβα ὅταν ἀναφέρεται σὲ ἱστορικὰ θέματα. Θὰ πρέπει νὰ διαχωρίσουμε τὶς ἀπόψεις σὲ δύο κατηγορίες: στὶς προσωπικὲς καὶ στὶς ἐπιστημονικές: τὸ παρὸν ἄρθρο θέτει σὰν στόχο νὰ σχολιάσει τὴν σύγχυση ποὺ παρατηρεῖται σὲ σχέση μὲ τὸ τὶ εἶναι ἐπιστημονικὴ ἄποψη καὶ τὶ προσωπική.
 .
Ὁ κ. Χολέβας ὑποστηρίζει, στὸ προαναφερθέν του ἄρθρο, ὅτι ὁ κ. Ὑπουργὸς «ἐπέπληξε΄΄ τὴν κ. Ρεπούση, καὶ μάλιστα μὲ ἐπιχειρήματα, σὲ συζήτηση στὸ Κοινοβούλιο, γιὰ τὶς «ἐμμονές της σὲ ὅσα γράφει καὶ λέγει περὶ τῆς ἑλληνικῆς Ἱστορίας΄΄, ἐνῶ ἐνοχλήθηκε ἀπὸ τηλεοπτικὴ παρέμβαση τῆς βουλευτοῦ ὅπου διατύπωσε τὴν ἄποψη «Ἄς ἀφήσουμε στοὺς Ἱστορικοὺς νὰ γράψουν τὴν Ἱστορία΄΄. Δική μου ἄποψη εἶναι ὅτι βρισκόμαστε θεατὲς σὲ μιὰ σύγκρουση τῶν ἄκρων: μιᾶς πολιτευόμενης ἱστορικοῦ ποὺ φαίνεται νὰ μὴν διαχωρίζει μερικὲς φορὲς τὶς πολιτικές της θέσεις ἀπὸ τὴν ἀντίληψή της γιὰ τὰ ἱστορικὰ γεγονότα κι ἑνὸς ἀρθρογράφου τοῦ ὁποίου ὁ λόγος φιλοδοξεῖ νὰ ἐρμηνεύσει τὰ ἱστορικὰ πράγματα ἀπὸ ἐπιστημονικὴ σκοπιά, χωρὶς ὡστόσο νὰ πληροῦνται τὰ ἀπαραίτητα κριτήρια.
.
Ἐπιστημονικὴ Κρίση    vs    Ἀρθρογραφία Γνώμης
.

-Τα «κομμένα βιβλία», η απωθημένη Ιστορία και η νεοελληνική υποκρισία

Με αφορμή κάποιες εκδηλώσεις του Ιδρύματος Ωνάση 

Καλά περάσαμε στις γιορτές με τον Εφραίμ, τον Παπαδήμο, τον Καρατζαφέρη και τον Γιωργάκη! Ήρθε όμως μια πρόσκληση από τη  Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση για να ταράξει τη χριστουγεννιάτικη Νιρβάνα μας.
Η πρόσκληση αφορούσε μια εκδήλωση με τίτλο:  Τα «κομμένα» σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας.  Το  σχετικό σκεπτικό, αναφέρει:
«Η Ιστορία της ΣΤ´ Δημοτικού είναι μόνο το πιο πρόσφατο από μια σειρά παραδειγμάτων σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας που προκάλεσαν τόσο σφοδρές αντιπαραθέσεις, ώστε εντέλει το Υπουργείο Παιδείας να υποχρεωθεί να τα αποσύρει, προκειμένου να ηρεμήσουν τα πνεύματα… Η εκδήλωση εντάσσεται στον κύκλο Η αφήγηση της Ιστορίας και η διδασκαλία της ως ιστορικά φαινόμενα που φιλοδοξεί να αναδείξει κρίσιμα ζητήματα όπως η διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης μέσα από την αντιμετώπιση του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο και μέσα από τη δημόσια συζήτηση για θέματα ιστορίας, ή το ζήτημα της διάστασης που συχνά παρατηρείται ανάμεσα στην Ιστορία των ειδικών ιστορικών και την «επίσημη» σχολική εκδοχή της ιστορίας αλλά και τη δημόσια ιστορία γενικότερα. Ακόμα, το πώς πολιτικοί στόχοι και γενικότερες κοινωνικές τάσεις μιας εποχής επηρεάζουν τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας.»
Με δυο λόγια, εμείς καταλαβαίνουμε ότι  η απόκρυψη σημαντικών ιστορικών γεγονότων από τους «ειδικούς ιστορικούς»  -όπως οι Γενοκτονίες που συνέβησαν στην Ανατολή από έναν ακραίο εθνικισμό, η εν ψυχρώ σφαγή της Σμύρνης από τους κεμαλικούς, η αποσιώπηση της Οκτωβριανής Επανάστασης, η εσωτερική σύγκρουση στην Κατοχή με τους δωσίλογους, η ξένη επέμβαση,  ο Εμφύλιος και τα μετεμφυλιακά γεγονότα, τα Σεπτεμβριανά του ’55, η αποκιοκρατίακαι ο ρόλος της στο Κυπριακό- όχι μόνο δεν καταγγέλονται ως «στρατευμένη δουλόφρων ιστοριογραφία», αλλά αντιθέτως  θεωρείται -από τους οργανωτές- ότι αποτελεί  στοιχείο προς υπεράσπιση, μιας και οι  «αντίπαλοι» είναι οι «αδαείς» -κατά τους οργανωτές πάντα- που εκφράζουν είτε την ««επίσημη» σχολική εκδοχή της ιστορίας αλλά και τη δημόσια ιστορία γενικότερα«» .

-Μια εξαιρετική προσέγγιση για ένα παλιό θέμα…

Το βιβλίο της Στ Δημοτικού
.

Σε ένα τέτοιο στήσιμο της κοινωνίας επιχειρεί η κυβέρνηση Σημίτη μια συνολική αναθεώρηση και εκσυγχρονισμό των σχολικών εγχειριδίων. Πιο ξώφθαλμο παιδί είναι το βιβλίο της ιστορίας Στ Δημοτικού. Έχουν πολλοί αναφερθεί σε πολλά «καυτά» σημεία αυτού του βιβλίου, δε θα επεκταθώ σε όλα. Συμφωνώ με τον Ματάλα. Σε τελική ανάλυση το ζήτημα δεν είναι το ίδιο το βιβλίο, αλλά η σύγκρουση γύρω από αυτό. Πριν όμως κανείς φτάσει εκεί θα πρέπει να σημειώσει ότι ο καπνός που σηκώθηκε είχε ως πηγή δύο μεγάλες εστίες που προέρχονταν μέσα από το ίδιο το βιβλίο. Ο ένας αφορά τη θέση της εκκλησίας στην εθνική ιστορία. Το ζήτημα αυτό τέθηκε με άξονα το κρυφό σχολειό. Ο δεύτερος αφορά τη θέση των λαϊκών στρωμάτων μέσα στην εθνική ιστορία. Το ζήτημα αυτό τέθηκε με άξονα τη διαχείριση της μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής.
.
Το πρώτο ζήτημα έβρισκε ανταπόκριση, αλλά σε ένα περιορισμένο τελικά πολιτικά και ιδεολογικά ακροατήριο. Θα λέγαμε το «καθαρά» δεξιό.
.
Το δεύτερο ζήτημα αγκάλιασε σχεδόν όλη την κοινωνία. Δεν υπήρχε κανένας που να μην θεωρεί τη συγκεκριμένη διατύπωση περί «συνωστισμού» προβληματική. Ένας τεράστιος θυμός διαπέρασε όλες τα πολιτικά και ιδεολογικά στεγανά και συνένωσε την κοινωνία. Κατά την εκτίμησή μου, όλο το ζήτημα με το εν λόγω βιβλίο παίχτηκε εκεί. Ο Ποταμιάνος υπερασπίζοντας το βιβλίο υποστήριξε ότι τέλος πάντων πρόκειται για μια ατυχής διατύπωση, ένα λάθος. Αλλά στις πιο ακραίες εκφράσεις και εκφάνσεις της μπορεί κανείς να ανιχνεύσει μια πολιτική, και στη συγκεκριμένη περίπτωση μια ιστοριογραφική, λογική, γιατί τότε ακριβώς αναδεικνύεται στην απόλυτη καθαρότητά της.
.

-Νίκος Μπίστης: γελοίος ρατσιστής, ή απλώς… ;


Περιφρονήστε τους ρατσιστές αρνητές της Γενοκτονίας
.
Με έκπληξη διαβάσαμε το δημοσίευμα στο καλό περιοδικό «Άμαστρις» για τις θέσεις του Νίκου ΜπίστηΤον θυμάστε τον κύριο; Στυλοβάτης του σημιτισμού στην εποχή των μεγάλων σκανδάλων, των λαμογιών και των μιζών!
Με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πολιτική πορεία, που ξεκίνησε από την κομμουνιστική Αριστερά, δημιούργησε τη ροζ ΑΕΚΑ την οποία και τελικά αντάλλαξε έναντι υπουργικού θώκου, και έτσι κατέληξε στη νεοφιλελεύθερη σημιτική σοσιαλδημοκρατία. (Και είναι μέχρι σήμερα απολογητής εκείνης της σημιτικής αθλιότητας -πρόγονος της καραμανλικής τοιαύτης- που βίωσε αυτός ο τόπος.)
Αποτελεί τυπικό δήγμα μέτριου, ημιμαθούς, φανατικού Νεοέλληνα, που την τυχαία αντίληψη και τη συγκυριακή ιδεοληψία τη μετατρέπει σε σημαία, ορκίζεται σ’ αυτήν και στιγματίζει όσους διαφωνούν με τις προκαταλήψεις του….  Γλοιώδης πολιτικός που σερνόταν κατά τις προεκλογικές περιόδους πίσω από τους Πόντιους πρόσφυγες από την πρώην ΕΣΣΔ, πετώντας  κανένα κοκαλάκι στους «δυνητικούς ψηφοφόρους»του, μπας και εισπράξει καμιά ψήφο τους…  Και αυτή η ημιμάθεια, μαζί με ρατσισμό και  θράσος, διατυπώνεται με σαφήνεια στις θέσεις του που αναδημοσιεύονται παρακάτω…   Συνέχεια ανάγνωσης 

-Λοβοτομώντας τις νέες γενιές!

Εξαφάνισαν το μάθημα της  νεότερης ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο

Του Χρήστου Κάτσικα
Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι συνεχίζεται το ξερίζωμα της ιστορικής γνώσης από τα κεφάλια των μαθητών. Η σχέση που τα παιδιά διαμορφώνουν με την ιστορία εντάσσεται στην ευρύτερη στάση που η σχολική εκπαίδευση επιφυλάσσει στην ιστορική γνώση.
Στα πλαίσια αυτά αν δεχτούμε ότι η άγνοια του παρελθόντος δεν προκαλεί μόνο συγχύσεις στη γνώση του παρόντος αλλά και υπονομεύει κάθε δυνατότητα δράσης στο παρόν, τότε ίσως κατανοήσουμε την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να εξαφανίσει  ουσιαστικά το μάθημα της  νεότερης Ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο αντικαθιστώντας το με ένα μάθημα επιλογής με τον τίτλο «Ευρωπαϊκή Ιστορία» που πιθανόν να έχει και μερικές σελίδες για την Ελλάδα.

-Οι πρόσφυγες, η ακροδεξιά και … οι άλλοι

dsc02671.jpgΜια ενδιαφέρουσα παρέμβαση μας έστειλε ο φίλος «Κιλκισιώτης». Αναφέρεται στην παραδοσιακή αντιπροσφυγική στάση της Ακροδεξιάς,  καθώς και στην ελλαδική κοινωνία «όπου οι βασικές πολιτικές της δυνάμεις -από την επαύριο της Μικρασιατικής Καταστροφής- χαρακτηρίζονταν από ένα βαθύ και γνήσιο φιλο-ατατουρκισμό, καθώς και από ένα ρατσιστικό αντιμικρασιατικό πνεύμα .«

-Ο πoλυ-πολιτισμικός HOMUNCULUS

dsc04029.jpg
Η σύγκρουση για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού έφερε στο φως ένανπλούσιο προβληματισμό και ανέδειξε σύνολο αντιθέσεων και αντιφάσεων, που πολλοί ούτε καν μπορούσαν να τις φανταστούν. Φαίνεται ότι βρισκόμαστε σ’ ένα ιστορικό μεταίχμιο, όπου οι παλιές αντιθέσεις (ντόπιοι-πρόσφυγες μετά το ΄22, αριστεροί-δεξιοί από τη δεκαετία του ’40) παραχωρούν τη θέση τους σε νέες. Συνέχεια ανάγνωσης 

-H ανομολόγητη πλευρά της ιστοριογραφίας

M’ αφορμή τις συζητήσεις που ξεκίνησαν για τους δικούς μας αναθεωρητές, τους αρνητές της Γενοκτονίας και τους απολογητές του τουρκικού μιλιταριστικού εθνικισμού, παραθέτουμε ένα κείμενο του ιστορικού Βλάση Αγτζίδη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα«Καθημερινή», 24-4-2008, με τίτλο «Η άλλη ιστοριογραφία»(που αξιοποιούσε παράλληλα και κάποια στοιχεία του γόνιμου διαλόγου που αναπτύχθηκε στις σελίδες του Π&Α.)
Το παραθέτουμε  γιατί προσεγγίζει το ίδιο θέμα μ’ έναν τρόπο που αγγίζει απόλυτα τις δικές μας ευαισθησίες.

-Η εκδίκηση της Στ’ Δημοτικού

Θα θυμάστε ότι ένα από τα επιχειρήματα κατά του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ δημοτικού –που η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσύρει μετά από την πρωτοφανή λαϊκή κατακραυγή  εκτός του «συνωστισμού», ήταν ότι αποσιωπούσε τα πάντα για τον Πόντο,  συνεχίζοντας την παράδοση της αντιδραστικής σχολικής ιστοριογραφίας.  Μια παράδοση που δυστυχώς βλέπουμε να συνεχίζεται και σήμερα … Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τσίπρας VS Κουβέλης……. και μείς !!!

Διαλέξτε τον καλύτερο!
kouvelis.jpgtsipras_alexis.jpgΟ Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία να εκλέξει το νέο του πρόεδρο. Ο Αλέξης Τσίπρας μαζί με τον Φώτη Κουβέλη  είναι οι υποψήφιοι για την ηγεσία του.

-Δύο ερωτήσεις για τον Τσίπρα…

Λες να απαντήσει; 
syriza_asfalistiko200710_small.jpgΟ Αλέξης Τσίπρας μαζί με τον Φώτη Κουβέλη  είναι οι υποψήφιοι για την ηγεσία του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου. Η δήλωση αποχώρησης του Αλέκου Αλαβάνου άνοιξε τις διαδικασίες για την επιλογή του επόμενου προέδρου ενός σημαντικού κόμματος της ΑριστεράςΟ Τσίπρας δια των φίλων του, εξέφρασε την επιθυμία να συνομιλήσει με τα μπλογκς, επιλέγοντας κάποια από αυτά. Συνέχεια ανάγνωσης 

-70 χρόνια από τις σταλινικές διώξεις

Διαβάστε στην “Καθημερινή» της Κυριακής (9 Δεκεμβρίου)…
dsc00775.jpgdsc04047.jpg…..για τις σταλινικές διώξεις κατά της ελληνικής μειονότητας στη Σοβιετική Ένωση του Μεσοπολέμου, ένα κείμενο του φίλου μας στο Π&Α, Βλάση Αγτζίδη… Συνέχεια ανάγνωσης 

-Άθλια κατάληξη ενός άθλιου βιβλίου…

  ….και το χάλι της Παιδείας συνεχίζεται…
dsc04572.jpg
Ένα ενδιαφέρον κείμενο, γραμμένο από τον Βένιο Αγγελόπουλο και δημοσιευμένο στην «Ελευθεροτυπία» στις 7 και 8 του Νοέμβρη, έρχεται να συμβάλλει στους γόνιμους προβληματισμούς που προκάλεσε ένα αμφιλεγόμενο σχολικό βιβλίο, γραμμένο στο πόδι, προερχόμενο απ’  το χώρο   της αναθεωρητικής ιστοριογραφίας. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τι θα κάνουμε τώρα χωρίς βαρβάρους;

 Η αριστερή και η προσφυγική κριτική στην ομάδα Λιάκου
actionvynjkp.gif190820076620.jpgΗ κρίση που δημιούργησε ο αναθεωρητισμός στο χώρο της ιστοριογραφίας τέλειωσε με το γνωστό βαλκανικό τρόπο. Όμως, η δεκαπεντάμηνη σύγκρουση (ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2006)  έφερε στην επιφάνεια άγνωστους προβληματισμούς και διεργασίες, με σημαντικότερες αυτές που  προέρχονται από τιςπροσφυγικές οργανώσεις και την ΑριστεράΣυνέχεια ανάγνωσης 

-Βιβλίο Ιστορίας…. τελειώνοντας προς το παρόν!

 «Η απόσυρση του βιβλίου δεν είναι νίκη του λαού, είναι ήττα της εξουσίας και των υποτακτικών (της) διανοουμένων.» (Γ. Σταματόπουλος, «Ε», 29-9-07) dsc04572.jpg 
Τέλειωσε με ανορθόδοξο -αλλά αναπόφευκτο- τρόπο μια σύγκρουση που ξεκίνησε από τον περασμένο Ιούλη, με αφορμή το βιβλίο ιστορίας της Στ’ Δημοτικού. Η ενδιαφέρουσα ανάλυση του gazakas  και η ανακοίνωση της ΚΟΕ έρχονται να παρουσιάσουν το τέλος της θλιβερής -και αποκαλυπτικής συνάμα-  ιδεολογικής σύγκρουσης με την Ομάδα Λιάκου.Συνέχεια ανάγνωσης 

-Το Βιβλίο Ιστορίας ή «στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα»

usa-1.jpg1922.jpg
Στην συγκεκριμένη περίπτωση «κουφή» είναι η ομάδα που στηρίζει το αμφιλεγόμενο βιβλίο ιστορίας της Στ’  δημοτικού. Η οποία προσπαθεί να αποδείξει ότι για την αμφισβήτηση φταίνε οργανωμένα ακροδεξιά και εθνικιστικά κέντρα.

 Η αμετροέπειά της είναι εντυπωσιακή! Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τ Ι – Ν Α – Ψ Η Φ Ι Σ Ω ; (ή «καλό βόλι σύντροφοι»)

Οι «φίλοι» και οι «άλλοι» εν όψει εκλογών…
sarosis3_.jpgdsc04049.jpg
Παρότι οι δημοσκόποι και οι bookmakers φαίνεται να έχουν προλάβει τη λαϊκή βούληση με τις προβλέψεις τους –προς δόξαν των νεοφιλελεύθερων οπαδών– εν τούτοις οι εκλογές δίνουν τη δυνατότητα για μια ουσιαστική αποτίμηση.Συνέχεια ανάγνωσης 

-Ο παππούς Αντώνης, η Ρεπούση και ο Καρατζαφέρης…

antonis-3.jpg
Ίσως βγαλμένος από το πιο όμορφο παραμύθι, αυτό της Ανατολής, ο παππούς Αντώνης.

Εκεί που μ’ολες τις περίεργες συγχορδίες χοτζάδων και καμπαναριών που αποπέμπουν ο Ένας θεός δεν φύλαξε…. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Μαριέττα Γιαννάκου (μ-λ) ;

img_4278.jpgmarietta.jpg
«Δεν είμαι Στάλιν/  δεν είμαι Χίτλερ,

μόνο είμαι μ-λ
εγώ, η  πονηρή  αλεπού!»
                                                                          

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (5)

ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ «ΚΑΛΟΥ» ΚΑΙ ΤΟΥ «ΚΑΚΟΥ»
_________________________________________________________
«Στις 27 Αυγούστου 1922 ο τουρκικός στρατός μπαίνει στη Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα…» 
Mαρία Ρεπούση, Ιστορία ΣΤ’ δημοτικού. Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια, Αθήνα, εκδ. ΟΕΔΒ, 2006, σελ. 100
——————————
Ψήφισμα
(Παγκόσμιου Συνεδρίου του Ποντιακού Ελληνισμού -Αθήνα, Ιούλιος 2006)
«Το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ δημοτικού, που βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης, έρχεται σε  αντίθεση με ομόφωνες αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων, παραποιεί την Ιστορία, απενοχοποιεί τον τουρκικό εθνικισμό,αποσιωπά τις διώξεις των χριστιανικών πληθυσμών και προσβάλλει ιδιαίτερα τον ποντιακό ελληνισμό που υπέστη Γενοκτονία. Ζητάμε: να επανεξεταστεί η σχετική έκδοση, ώστε να είναι συμβατή και με τις αποφάσεις του ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά και με τη συλλογική ιστορική μνήμη του ποντιακού ελληνισμού και του συνόλου του ελληνικού λαού»
    (ψηφίστηκε ομόφωνα από εκπροσώπους 541 οργανώσεων απ’ όλο τον κόσμο)

-Ο χειρότερος εφιάλτης μου……

dspphoto-2.gif          Έτσι…. για να χαλαρώσουμε!!!!!          dspphoto-2.gif
[αφιερωμένο στον Στάθη (της «Ε«)]
dspphoto-1.gif
Την περασμένη νύχτα είδα έναν εφιάλτη. Έναν τρομακτικό εφιάλτη.
Σηκώθηκα  απ’ το κρεβάτι κοιτάχτηκα στο καθρέφτη κι αντελήφθην ότι είχα  γίνει μαύρος.

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (7)

Ο ΣΤΑΘΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
* Μπορεί η Αριστερά να υποστηρίξει ότι τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου είναι έργο «ελληνοκεντρικό»;
* Μπορεί η Αριστερά να δέχεται ότι είναι «εσμός Αλευρομαγείρων» όσοι κάνουν κριτική στο βιβλίο της Ιστορίας για την ΣΤ’ Δημοτικού;
* Πιστεύει η Αριστερά ότι πρέπει να θυμόμαστε το Ολοκαύτωμα για να μην το ξαναπάθουμε, αλλά όχι και τη Μικρασιατική Καταστροφή για να μην αφυπνίζεται το… «μίσος»; Κι αν τέτοιες παραδοξότητες, αλαζονείες και σοφιστείες -αναλόγως- δεν υποστηρίζει, δέχεται και προτείνει η Αριστερά, τότε ποια Αριστερά κατοικεί στην «Αυγή»;
dspphoto.gif

-Η απάντηση του αρχηγού των ινδιάνων στον Πρόεδρο των ΗΠΑ

Το παρακάτω κείμενο αυτό αποτελεί (τουλάχιστον  έτσι αναφέρει το Σενάριο, που μέρος του -απ’ ότι λέγεται- είναι και τουτη η «απάντηση») την ιστορική απάντηση του αρχηγού των ινδιάνων Σκουάμις στον Πρόεδρο των ΗΠΑ που ζητά να αγοράσει τη γη της φυλής του.
Αν και γραμμένο το 1855, είναι σήμερα επίκαιρο όσο ποτέ. Η δυσαρμονία του ανθρώπου με τη φύση δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη όσο σήμερα. Η θυσία κάθε αξίας στο κέρδος δεν ήταν ποτέ πιο γενικευμένη. Η περιθωριοποίηση από τη λαίλαπα του δυτικού καπιταλισμού όλων των μη δυτικών τρόπων ζωής και σκέψης, που τόσα έδωσαν στην ανθρωπότητα, δεν ήταν ποτέ πιο αισθητή. Η απάντηση του ινδιάνου αρχηγού Seatle λέει τα διαχρονικώς αυτονόητα σε μια εποχή που έγινε κανόνας το παράλογο και ταριχεύθηκε η ελπίδα.

-Βιβλίο ιστορίας: «Γιατί δεν διορθώνεται»

cid_002c01c70e305055602014b2a8c0spyros1.jpgΜε τον τίτλο αυτό, η εφημερίδα «Χριστιανική»  κυκλοφόρησε ένα βιβλίο… Χρήσιμη έκδοση για όσους θέλουν σε έντυπη μορφή κάποιες από  τις βασικές εισηγήσεις των «διαφωνούντων»…      Εάν, βεβαια, οι επιμελητές της έκδοσης είχαν: Συνέχεια ανάγνωσης 

-Οι παρεμβάσεις Μαργαρίτη για το βιβλίο Ιστορίας

1.jpgH συζήτηση για το βιβλίο  Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού προκάλεσε έναν  πρωτοφανή  διάλογο στο χώρο των ιστορικών. Μια από τις ουσιαστικότερες παρεμβάσεις, έγινε από τον Γιώργο Μαργαρίτη, καθηγητή Σύγχρονης Ιστορίας στο ΑΠΘ.
Αναδημοσιεύουμε κάποιες από τις παρεμβάσεις του και δύο συνεντεύξεις, που -εκτιμούμε ότι- πλουτίζουν με μοναδικό τρόπο τους σύγχρονους προβληματισμούς και αποκαλύπτουν τη σημερινή ιστορική συγκυρία και τις άδηλες υπόγειες διεργασίες που συντελούνται. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Σμύρνη 1922: Συνωστισμός στην παραλία!

Mια μαρτυρία από το μαύρο Σεπτέμβρη του ’22 

«Στις 27 Αυγούστου 1922 ο τουρκικός στρατός μπαίνει στη Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα…» 
Mαρία Ρεπούση, Ιστορία ΣΤ’ δημοτικού. Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια, Αθήνα, εκδ. ΟΕΔΒ, 2006, σελ. 100
dsc04557.jpg

-Η «Αριστερά!» για το βιβλίο Ιστορίας

Ένα σημαντικό άρθρο του Στέλιου Θεοδωρίδη  φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα dsc04050.JPG«Αριστερά!» της ΚΟΕ. Έρχεται ως συνέχεια της συνέντευξης του Γιώργου Μαργαρίτη (28-5-07) και της θέσης της οργάνωσης που εκφράστηκε με το κείμενο μιας ομάδας εκπαιδευτικών του χώρου (δημοσιεύεται στη συνέχεια).
Έτσι, συγκεντρώνεται εδώ μεγάλο μέρος των κειμένων που συγκροτούν την αριστερή κριτική προς το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού και κυρίως προς το ιδεολογικο-πολιτικό ρεύμα που το παρήγαγε. Συνέχεια ανάγνωσης 

-H «έφοδος προς το χρυσάφι» και το βιβλίο Ιστορίας

Αν παρακολουθούσε ο Γιαπωνέζος τη σύγκρουση για το βιβλίο Ιστορίας της mayakofskys-sketch-for-the-priest-in-mystery-boufe.jpgΣΤ’ Δημοτικού θα του γενιούνταν πλήθος απορίες. Μια απ’ haveaniceday.gifαυτές θα αφορούσε τη λυσσώδη υποστήριξη προς το βιβλίο αυτό από την εφημερίδα το «Βήμα«….
Ίσως η συνέντευξη του Γιώργου Μαργαρίτη στη εφημερίδα «Αριστερά«,(28-5-2007), επιτρέπει την κατανόηση κάποιων από τις άγνωστες παραμέτρους. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Ευτύχης Μπιτσάκης: Για το βιβλίο Ιστορίας

flowerchucker1.gifΣτην εφημερίδα Πριν, δημοσιεύτηκε στις  3/6/2007 ένα ενδιαφέρον κείμενο για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού, καθώς και για την πολιτική  ομάδα που το στηρίζει. Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντική η ιδεολογική αντίθεση στην κυβερνητική πολιτική, όπως (η πολιτική αυτή)  εκφράζεται μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο. Αναδημοσιεύουμε το άρθρο του Μπιτσάκη, τόσο για να ξεκαθαρίσουν τα μέτωπα και να φανεί με σαφήνεια το ποιοί είναι με ποιούς, όσο και να αναδειχθούν τα ανήθικα επιχειρήματα των υποστηρικτών του βιβλίου. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Εκδήλωση για το βιβλίο Ιστορίας

Το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού απείλησε να διχάσει την dsc04572.jpgΕλλάδα. Έφερε στην επιφάνεια πράγματα άγνωστα, αντιθέσεις καινούργιες και κάποιο στοιχειώδη διάλογο μεταξύ των ιστορικών. Η αμφισβήτηση του βιβλίου είχε και την ιντερνετική της πλευρά. Ένας δικτυακός τόπος, το «Αντίβαρο«, κατάφερε να συγκεντρώσει την πολύμορφη κριτική και να την μετατρέψει σε κίνημα αμφισβήτησης. Έτσι, βρεθήκαμε μπρος στην πρώτη επαναστατική πράξη δια μέσου του διαδικτύου!Συνέχεια ανάγνωσης 

-Ακαδημία Αθηνών: Ελαττωματικό το βιβλίο ιστορίας της έκτης Δημοτικού

dsc04572.jpg
 Μιας και δεν υπάρχουν θεσμοί άλλοι και οι «υπεύθυνες» πολιτικές ηγεσίες δεν προνόησαν (νάναι καλά οι ημέτεροι και τα διαπλεκόμενα) να θεσπίσουν διαδικασίες σοβαρότερες σε τούτη ‘δω τη «μπανανία», η Ακαδημία Αθηνών αποτελεί «μια κάποια λύση»… Συνέχεια ανάγνωσης 

-Ρεπούσηηηηηη, φέρε τα σώβρακα πίσω…

spyros.jpg

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (6)

Με  αφορμή  το  Ολοκαύτωμα  των  Εβραίων
Διεθνής μέρα για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και ο νους  κάνει αθέλητες συγκρίσεις και καταλήγει σε προκλητικά και μελαγχολικά συμπεράσματα. Τη στιγμή που η διεθνής κοινότητα αντιμετωπίζει την αναθεωρητική ιστοριογραφία ως -λίγο ή πολύ- «εγκληματική πράξη», στην «μικράν πλην έντιμον», η αναθεώρηση της Ιστορίας και η συγκάλυψη της Γενοκτονίας θεωρείται πράξη εκσυγχρονισμού των μεθόδων διδασκαλίας…. με τη συνενοχή πλήθους -έντιμων κατά τα άλλα- συμπολιτών μας. Τιμώντας τη σημερινή επέτειο του Ολοκαυτώματος αναδημοσιεύουμε από τη σελίδα του J95, μια προκλητική τοποθέτηση του άγνωστου σε μας «Ισπίρτ» -γόνου μάλλον προσφύγων από τη Σμύρνη… 

-Ο Φαίδων Μαλιγκούδης, η «Γκιαούρ Ιζμίρ» και «ο συνωστισμός των γκιαούρηδων»

 dsc04572.jpgTo βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού κατάφερε το ακατόρθωτο: να προκαλέσει μια ευρύτατη συζήτηση για ζητήματα ιστοριογραφίας, όπου για πρώτη φορά όλες οι απόψεις κατατίθενται δημόσια. Σε μια Ελλάδα συνηθισμένη στην αδιαφορία για το σοβαρό δημόσιο διάλογο, όπου οι διάφορες ομάδες ιστορικών «ευλογούν τα γένια τους» και τον «ηγέτη» ή «προφήτη» τους -με κορυφαίο παράδειγμα την ομάδα των συγγραφέων, όπου κάθε αντίθετος λόγος αντιμετωπίζεται με ειρωνία, απαξίωση ακόμα και ιδεολογική βία- άνοιξε απρόσμενα, μια πολύ σημαντική συζήτηση.Στο πλαίσιο αυτό αναδημοσιεύουμε σήμερα ένα εξαιρετικό κείμενο του ιστορικού Φαίδωνα Μαλιγκούδη, που δημοσιεύτηκε στην «Ε» με τίτλο «Γκιαούρ Ιζμίρ».

-Η εγκύκλιος της Μαριέττας


Εγκύκλιος

της (προσφάτως ιδρυθείσης επιτροπής) του   Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων

-Βιβλίο Ιστορίας: Ούτε με τον Λιάκο, ούτε με το Λιακόπουλο!!!

     Η διαμάχη για το βιβλίο Ιστορίας παρουσιάζεται ως διπολική από τα ΜΜΕ. 
dsc04572.jpg
Τα τελευταία, πολλές φορές, επικεντρώνουν την παρουσίαση στη διαμάχη, προβάλλοντάς την ως σύγκρουση του «εκσυγχρονιστικού καλού» με το «εθνικιστικό κακό«, με αποκορύφωμα την πονηρότατη εκπομπή του Παύλου Τσίμα (αυτού, από το «συγκρότημα»!) Επειδή όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, φιλοξενούμε σήμερα ένα κείμενο της Δώρας Μόσχουπου προέρχεται από την κομμουνιστική Αριστερά. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Οι προσφυγικές οργανώσεις για το βιβλίο Ιστορίας

 Την Τετάρτη 14 Μαρτίου, οι Ομοσπονδίες των προσφυγικών οργανώσεων
100_1606_.jpg
(Πόντιοι, Μικρασιάτες, Κωνσταντινουπολίτες), που εκπροσωπούν περισσότερες από 700 οργανώσεις πολιτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έδωσαν Συνέντευξη Τύπου  για το  επίμαχο νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού, στοΠολιτιστικό Κέντρο Ποντιακού Ελληνισμού που βρίσκεται στα Εξάρχεια (Νοταρά 45 και Μετσόβου).

-«Ιός»: πίσω από την κουρτίνα!

 Ο καπιταλισμός, η εξουσία και οι μηχανισμοί της πλήρους αποδόμησης: Από τις εργασιακές σχέσεις μέχρι την ιστορική μνήμη
Η ιστορική συγκυρία χαρακτηρίζεται από μοναδικά χαρακτηριστικά, που σχετίζονται με το πέρασμα από το παλιό έθνος-κράτος σε  νέα υπερκρατικά υποκείμενα. Οι παραδοσιακές μορφές δεν εγγυώνται πια τα καπιταλιστικά συμφέροντα. Κάτι πρέπει να αλλάξει! Ο παλιός ενοχλητικός κόσμος πρέπει να εξαφανιστεί, οι εργάτες και οι εργαζόμενοι να μετατραπούν  σε άβουλα όνταοι λαοί και τα έθνη να απωλέσουν κάθε ίχνος ταυτότητας.
00012.jpg
 (ΜΙΚΡΑ  ΑΣΙΑ = «Το ελληνικό Βιετνάμ»…..  Ο «Ιός» υπήρξε μια καλή ιδεολογική εγγύηση για τα νέα συμφέροντα! Από το ’92 είχε φανεί ο ρόλος του, όταν είχε προκαλέσει τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής και τους απογόνους τους. Πήρε τότε την απάντηση -δυστυχώς μόνο- από τους «βιετναμέζους πρόσφυγες«, που μέχρι σήμερα -για κακή του τύχη- αποτελούν το ένα τρίτο των κατοίκων της Ελλάδας)

Η εξουσία επιτίθεται!
Και τα όπλα της είναι πολλά. Ένα απ’ αυτά είναι η συκοφάντηση των αντιδρώντων, η εξίσωση του μαύρου με το άσπρο, η καλλιέργεια της σύγχυσης, η δαιμονοποίηση και η αξιοποίηση κάθε παλιάς συνομωσιολογικής τεχνικής. Και ένας από τους «μάστορες της τέχνης» είναι ο «Ιός». Ακολουθώντας την παλιά πετυχημένη συνταγή προσπαθεί να σύρει το κίνημα στην υποταγή.

-Το βιβλίο Ιστορίας και η Συνθήκη της Λωζάννης

Μια παράμετρος, που ελάχιστοι την εντόπισαν στο νέο βιβλίο, είναι ο τρόπος που παρουσιάζει, σε κάποια σημεία, τις πληθυσμιακές οντότητες στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ζητήματα που απαντήθηκαν ξεκάθαρα στη Λωζάννη το ΄23.  Για το θέμα αυτό έχει γράψει ένα εξαιρετικό κείμενο ο «ΚΑΙΡΟΣ» της Ελευθεροτυπίας(κατά κόσμον Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης  που συντηρεί και ένα από τα έξυπνα μπλογκ στην μπλογκόσφαιρα)
 lozanni-6-gefira-mpezier-kai-kathdrikos-naos.jpg

-Το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού και η Berlinale 2007

Αναδημοσιεύουμε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα της Ange-ta από το Ντίσελντορφ. Ίσως να έχει και συμβολική σημασία, γιατί προέρχεται από ένα χώρο ιδιαιτέρως ευαίσθητο σε ζητήματα αναθεώρησης της ΙστορίαςΣε αντίθεση με την Ελλάδα, όπου η αναθεώρηση θεωρείται πράξη εκσυγχρονισμού και επιβραβεύεται από πλήθος έντιμων -κατά τα άλλα- πολιτών. Ακόμα και από μέρος του κινήματος, το οποίο στον εθνο-λαϊκισμό απαντά με την υποστήριξη τέτοιας πολιτικής διαχείρισης της Ιστορίας, που στην Ευρώπη μόνο οι φιλοΝΑζί ιστορικοί τολμούν.
04_.jpg
 «Με αφορμή τη θύελλα που έχει ξεσπάσει για το βιβλίο της ΣΤ’ δημοτικού, θεώρησα αναγκαίο να γράψω δύο ελάχιστα λόγια και στο δικό μου μπλόγκ, μιας και έχω ήδη πάρει θέση σε άλλα μπλόγκ.

Αφορμή πήρα από την άκρως πολιτικοποιημένη φετινή Berlinale 2007. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τι Χίτλερ τι Γκαίτε, τι Ατατούρκ τι Ναζίμ Χικμέτ!

Θεσσαλονίκη:  Τα πολλά  «περίεργα» πρόσωπα της πόλης
[2007 :«να τιμηθεί ο Κεμάλ Ατατούρκ γιατί είναι παιδί της πόλης» (Μιχάλης Τρεμόπουλος) ]
[1938: Ο Ιωάννης Μεταξάς τιμά το «παιδί της πόλης» μετονομάζοντας την Οδό Αποστόλου Παύλου σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ και δωρίζοντας το σπίτι που γεννήθηκε το «παιδί» στο τουρκικό κράτος]
Πώς γίνεται η   πόλη του Ιωάννου και του Μοσκώφ, να έχει καταντήσει πόλη του Ψωμιάδη και τουΤρεμόπουλου; Πώς γίνεται στην πάλαι ποτέ «πόλη των προσφύγων» να εμφανίζεται ένας ρατσιστικός αντιπροσφυγικός λόγοςΚαι το έρμο το οικολογικό κίνημα; Όλοι αυτοί οι Ατατουρκολάγνοι, το θυσιάζουν προς όφελος της αντιπροσφυγικής εμπάθειας και των ιδεοληψιών τους. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Η «ΑΥΓΗ» και οι βρωμοδουλειές της εξουσίας…

Για  2η  φορά  προβοκάρει  τις  προσφυγικές  οργανώσεις
Η αποχουντοποίηση υπήρξε μια δύσκολη διαδικασία, ακόμα και όταν ήταν αίτημα λαϊκό και απαίτηση των καιρών! Η «αποχουντοποίηση» όμως από τα κυκλώματα που μετέτρεψαν την «Αυγή» και τον Συνασπισμό σε θεραπαινίδες της εξουσίας, θα αργήσει μάλλον να γίνει. Τα σταγονίδια καλά κρατούν και δεν είναι εύκολο, όπως φαίνεται να ξηλωθούν. Κι αν στον Συνασπισμό τα πράγματα πήγαν καλύτερα, στην «Αυγή»…μαύρη μαυρίλα πλάκωσε!
image004.jpg Με αφορμή τη «σύγκρουση» για το αναθεωρητικό νέο βιβλίο Ιστορίας -θα τρίζουν τα κόκκαλα του Σβορώνου- η «Αυγή» αποφάσισε να ξαναγίνει «μπροστολάτης» του αγώνα, μαζί μ’ έναν εσμό π#υ*#%μένων δημοσιογράφων! Συνέχεια ανάγνωσης 

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (3)

 Η  ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
 Μετά τη δημοσίευση του άρθρου της Χρ. Κουλούρη υπέρ του βιβλίου Ιστορίας της 6ης δημοτικού, δημοσιεύουμε το απόσπασμα -που αφορά τον ελληνισμό της Ανατολής- από το Κείμενο Διαμαρτυρίας, που συντάχθηκε απ΄τον δικτυότοπο Αντίβαρο (με έδρα του διαχειριστή το Λονδίνο). Το Κείμενο στέλνεται στον πρωθυπουργό, τους αρχηγούς των κομμάτων, στους βουλευτές, τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.ά. Παρόλα τα λάθη ή τις ελλείψεις που μπορεί να έχει το Κείμενο αυτό, εν τούτοις αποτελεί  αντίδραση της ίδιας της κοινωνίας και μια απόδειξη  ότι η Κοινωνία των Πολιτών λειτουργεί.

Περισσότεροι από 7.500 πολίτες -έως σήμερα- το έχουν υπογράψει
(…πάνω από 135 καθηγητές πανεπιστημίου, πάνω από 900 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων) 

-Η εκδίκηση των «αυτοχθόνων»

Για το βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού  (1)
      •Η σύγκρουση των αυτοχθόνων με τους ετερόχθονες, δηλαδή των ντόπιων με τους πρόσφυγες, ταλαιπώρησε τη μετεπαναστατική Ελλάδα για είκοσι περίπου χρόνια. Από το 1830 έως το 1850, οι ετερόχθονες θα δεχτούν μια αλύπητη επίθεση από τους αυτόχθονες, που θα φτάσει μέχρι και απολύσεις από το δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτής της σύγκρουσης θα απολυθεί και ο κωνσταντινουπολίτης Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος, του οποίου ο πατέρας –για λόγους αντεκδίκησης- είχε δολοφονηθεί από τους Οθωμανούς. Το 10% του τότε ελληνικού πληθυσμού, που αντιπροσώπευαν οι «ετερόχθονες», θα υποταχθεί, θα αλλοτριωθεί και θα αποδεχτεί την κατάκτηση της εξουσίας στο νεαρό κράτος από τα παραδοσιακά ηγετικά στρώματα της Παλαιάς Ελλάδας, των κοτζαμπάσηδων και των προεστών.
dsc04029.jpg
       •Από τότε μέχρι σήμερα, η μεγάλη κληρονομιάτης ιδεολογικήςαπόρριψης, του ρατσισμού κατά των ετεροχθόνων και της υποτίμησης των εξωελλαδικών Ελλήνων, καλά κρατεί. Συνέχεια ανάγνωσης 

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (4)

Η  ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ  ΤΗΣ  ΕΝΩΣΗΣ  ΣΜΥΡΝΑΙΩΝ 
Η Ένωση Σμυρναίων συνέταξε και απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς την υπουργό Παιδείας, τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.ά. για τον τρόπο που το βιβλίο παρουσιάζει τον ελληνισμό της Ανατολής και τη Μικρασιατική Καταστροφή
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Σμυρναίων, Συνέχεια ανάγνωσης 

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (2)


Η  ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ 
Για να αποκτήσουμε σφαιρική εικόνα…
για τους προβληματισμούς που αναπτύσσονται με αφορμή την έκδοση του νέου βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (υπεύθυνη κ. Μ. Ρεπούση)  για το οποίο εκφράστηκε ήδη έντονη -πολύμορφη- αντίθεση
αναδημοσιεύουμε (με δικές μας φωτογραφίες) από το Βήμα της Κυριακής, (7-1) το άρθρο της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ  ΚΟΥΛΟΥΡΗ με τίτλο: «Η ιστορία στην πυρά του φανατισμού. Τα θετικά στοιχεία του βιβλίου της ΣΤ’ δημοτικού είναι ακριβώς εκείνα για τα οποία κατηγορείται». Η άποψή της έχει βαρύνουσα σημασία γιατί η Κουλούρη ανήκει στη νέα γενιά των ταλαντούχων ιστορικώνΣτο επόμενο απ’ αυτό άρθρο, που δημοσίευσε στο Βήμα(παρατίθεται στη συνέχεια), ξεκαθαρίζει τη θέση της απέναντι τόσο στην εθνοκεντρική ιστοριογραφία όσο και την ουδέτερη ή την «πολιτικώς ορθή«, (στην οποία, εκτιμούμε ότι, εντάσσεται το «επίμαχο» βιβλίο).
Επίσης, στο τέλος δημοσιεύουμε ενδιαφέροντα αποσπάσματα από ένα κείμενο του Βασίλη Παναγιωτόπουλουστο «Βήμα»
dsc04572.jpgΓια το θέμα αυτό, εμείς παρουσιάσαμε τη δική μας άποψη με τίτλο: Η εκδίκηση των ‘αυτοχθόνων’, καθώς και ένα σαρκαστικό σχόλιο του Ισπίρτ -που αλιεύσαμε στη μπλογκοθάλασσα- με τίτλο:Τζάμπα φωνάζετε! Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τζάμπα φωνάζετε!!

To παρακάτω σχόλιο δημοσιεύτηκε στην e-σελίδα του J95, μ’ αφορμή μια συζήτηση για το “επίμαχο” βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού, που έγραψε η  Μ. Ρεπούση. Το αλιεύσαμε στην μπλογκο-θάλασσα, μας άρεσε και το φιλοξενούμε…… χωρίς  παρέμβαση! 
Γράφτηκε, όπως φαίνεται, μετά από σχόλιο που υποστήριζε ότι όλα βαίνουν καλώς με το νέο βιβλίο. Μεταξύ των επιχειρημάτων, για να δικαιολογηθεί το γεγονός ότι δεν υπήρχε καμιά αναφορά στις γενοκτονίες των Ελλήνων της Ανατολής, ήταν και το εξής:  “… οι περισσότεροι μικρασιάτες Έλληνες το 1920 ήταν απόγονοι Ελλαδιτών μεταναστών του 18ου αι;”
Ισπίρτ Says:
         «Τζάμπα φωνάζουμε! Η Μικρασιατική Καταστροφή μας μάζεψε όλους ξανά στο σπίτι. Είχαμε ξεκινήσει -εμείς οι άθλιοι αλήτες- να φεύγουμε από τον 12ο αιώνα π.χ. Αλλα κυρίως φύγαμε από τα Βαλκάνια μεταξύ 7ου και 5ου αιώνα. Αλλά και αργότερα κατά τους αλεξανδρινούς και ελληνιστικούς χρόνους.
          Ε! με το Βυζάντιο όλη η Ανατολή ήταν ελληνόφωνη. Ανατολικότερα φυσικά υπήρχαν αρμενόφωνοι, γεωργιανόφωνοι και κατα πάσα πιθανότητα και οι Κούρδοι. Μετά, ήρθαν κάποιοι σχιστομάτηδες τουρκομάνοι από την Κεντρική Ασία, έγιναν και μουσουλμάνοι και μας έμαθαν τι πάει να πει κάστανο. Δεν άφησαν πέτρα σε πέτρα μέχρι να φτιάξουν τα σουλτανάτα τους. Έχει κάτι απίστευτες περιγραφές η Άννα Κομνηνή, αλλά ποιός τη γαμεί!!!

-Εκδήλωση για το βιβλίο Ιστορίας την Τετάρτη

02.jpgΟι Σιωπές, που επέλεξαν οι συγγραφείς του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ δημοτικού για να παρουσιάσουν την Ιστορία των Ελλήνων της Ανατολής, προκαλούν  τους απογόνους των προσφύγων του ’22.
Γιατί, ούτε η αναφορά στη σφαγή της Σμύρνης ως «συνωστισμό στην προκυμαία»  το μαύρο Σεπτέμβρη του ’22, ούτε η απόλυτη σιωπή για τη Γενοκτονία στον Πόντο και την υπόλοιπη Μικρά Ασία, είναι τυχαίες παραλείψεις… 
(κάντε…. κλικ στην πρόσκληση)  Συνέχεια ανάγνωσης 

-Τετάρτη στα Εξάρχεια: Οι «συνωστισμένοι» μιλούν!!!

Οι τρεις μεγάλες προσφυγικές ομοσπονδίες (Μικρασιάτες, Κωνσταντινουπολίτες, Πόντιοι) τοποθετούνται για το επίμαχο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού Συνέχεια ανάγνωσης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου